SQUAT

Merhabalar 

Squat hareketi her sporcunun programlı olması gereken ve tüm vücudu çalıştıran mükemmel bir spordur.Müptelası olacağınız bir spor emin olabilirsiniz :)



Son zamanlarda sosyal medyada, TV'de sık sık karşılaşır olduk.Özellikle ülkemizde bayanların daha çok merak ettiği bir spor haline geldi.İlk öncelikle squatın farkını göstermeliyim sizlere.Bu sizi hem heyecanlandıracak hemde çok şaşırtacak eminim. :)






Şimdi sakin olalım :) eminim bu resmi gören bayanlar hemen başlayacaktır squata.
Ben bu spora başlayalı yaklaşık 6 ay oldu.Başlamadan önce 55-56 kilo civarıydım(1.75 cm boy ile ).Haliyle çok zayıftım.Gitmediğim doktor kalmadı.Vitaminler,demirler bir sürü ilaç kullandım.Yemek yeyip kilo alamamak çok kötü bir duygu.Çoğunuz daha  ne istiyorsun zayıfsın ne güzel diyorsunuz ama emin olun kilo verememek kadar kötü.Çoğu arkadaşımda aynı durumdan muzdariptir.Şimdi 61 kiloyum yaklaşık 5 kilo daha almam lazım.Tabi birde bu durumun zıttını yaşayanlar vardır. Ben onlara "Su içsem yarıyorcular diyorum".Bu bizim ailede özellikle çoğunlukta.Ben üveyim heralde :)
Aslında şikayetlerimiz benzer.3 gün önce instagram sayfamda squatla ilgili paylaşım yaptıktan sonra üst üste mesajlar gelmeye başladı..Bende sayfamda squat kısmı açmaya karar verdim.Elimden geldiğince sık paylaşım yapmaya gayret edeceğim.

Nedir bu SQUAT?
Biçimli bacaklar ve yuvarlak bir popo desem sizde uyandıracak şekil ilk paylaştığım fotoğraf olsun.Bu eminim sizde bir azim yaratacaktır.İlk başlarda çok yorulacaksınız. Ama sonu harika olacak bunun garantisini verebilirim.

Her hafta kendinizde olacak değişimi gözlemledikçe squatın müptelası olacak ve bırakamayacaksınız.Ben bunları baştan söyleyeyim ki ilk hafta sonunda hiçbir değişiklik olmadığında bırakmayın.Çünkü kalçalarınızın şekillenmeye başlaması 1-2 ay alacaktır.


Gelelim SQUAT nasıl yapılır?

İlk hafta dikkat etmeniz gereken dizleriniz ve ayaklarınızın aynı hizada olması gerektiğidir.Ve bu ilk defa başladığınız için sizi çok zorlayacaktır.(İlk başladığınız için ağırlık kullanmanızı önermem.)

Ayaklarınızı kalça genişliğinden biraz daha fazla açın ve ayaklarınızı en fazla 45 derecelik bir açıyla dışarıya doğru çevirin.İlerleyen zamanlarda ayak uçlarınız daha önde olacağını göreceksiniz.İşte o zaman vücut bu spora alışmış demektir.Squat yaparken başınızın dik olmasına, karın karın kaslarınızı sıkmamaya ve sırtınızı bükmemeye özen gösterin.Dizleriniz ayak uçlarını geçmeyecek şekilde poponuz dışa doğru sırtınız dik olarak ve kalçanız yere paralel gelecek şekilde oturun.İlk başlarda sandalye yardımı ile yapmanız daha kolay olacaktır.Poponuz sandalyeye değecek şekilde oturun(Sandalyeye oturup kalkma değil yanlış anlaşılmasın sandalye arka tarafınızda beliniz sandalye ucuna değecek şekilde olmalı.)




Yeni başlayanlar için 3*10 luk setler ile başlayın.Hareketi doğru yaptığınızdan emin olun.Dediğim gibi ilk başlarda kas ağrılarınız olacaktır.Kas ağrılarınız geçtiğinde 3*20, 3*30 lu setler halinde yapmaya devam edebilirsiniz.

İlerleyen zamanlarda ise ağırlıkla squatınızı devam ettirebilirsiniz.Bir sonraki yazımda ağırlığın squattaki yeri ve öneminden bahsedeceğim.Şimdilik sağlıcakla kalın.


Sevgilerle...

İLGİLİ YAZILAR

2 Yorum

25 Şubat 2016 23:56

Faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler ♥

Cevapla
avatar
1 Mart 2016 10:07

Ne mutlu bana o zaman :) ♥

Cevapla
avatar